ЛМКП «Львівтеплоенерго»
«Львівтеплоенерго»
       Львівське міське комунальне підприємство


тепло та затишок у Вашому домі
30.06.11р. Про двоставковий тариф.

Львівська міська рада прийняла рішення звернутись до Кабінету Міністрів та НКРЕ щодо зниження ціни на газ та зміни виду тарифу
 
Сьогодні Львівська міська рада прийняла ухвалу «Про встановлення сезонного (одноставкового) тарифу на послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення міста Львова».
 
Як пояснила керівник юридичного управління Гелена Пайонкевич, в ухвалі висунуто три основні вимоги – зміна виду тарифу, зменшення ціни та встановлення однакової ціни на природній газ.
«Є постанова Кабінету Міністрів №955, відповідно до якої двоставковий тариф є обов’язковим. Лише після отримання від НКРЕ відповідних рішень, ми зможемо внести зміни до рішень виконавчого комітету», - зазначила під час сесії Гелена Пайонкевич.
Зокрема, в ухвалі зазначено: «Враховуючи численні скарги, пропозиції та зауваження мешканців міста, пов’язані з введенням двоставкового тарифу, беручи до уваги думку громадських організацій та політичних парій, з метою захисту мешканців м. Львова від зростання цін на житлово-комунальні послуги, встановлення економічно обґрунтованих тарифів та всебічного інформування мешканців міста, у зв’язку з невідповідністю рішень виконавчого комітету від 20.10.2006 № 1189 «Про двоставковий тариф на теплову енергію, тариф на підігрів води та послуги з централізованого опалення і з підігріву води», від 08.06.2007 № 365 «Про визначення виконавця житлово-комунальних послуг у м. Львові», від 02.09.2008 № 930 « Про затвердження тарифів на теплову енергію для опалення та гарячого водопостачання, враховуючи економічно обґрунтовані витрати на їх виробництво, транспортування та постачання» нормам ухвали міської ради від 22.07.2007 № 572 «Про тарифну політику», керуючись Законами України «Про самоврядування в Україні», «Про житлово-комунальні послуги», « Про теплопостачання», постановою Кабінету Міністрів України від 10.07.2006 № 955 « про затвердження Порядку формування тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, міська рада ухвалила:
1.    Після отримання від Національної комісії регулювання електроенергетики України відповідних рішень внести зміни до рішень виконавчого комітету:
1.1.Від 20.10.2006 № 1189 « Про двоставковий тариф на теплову енергію, тариф на підігрів води та послуги з централізованого опалення і з підігріву води»
1.2.Від 08.06.2007 № 365 « Про визначення виконавця житлово-комунальних послуг у м. Львові»
1.3.Від 02.09.2008 № 930 « Про затвердження тарифів на теплову енергію для опалення та гарячого водопостачання, враховуючи економічно обґрунтовані витрати на їх виробництво, транспортування та постачання».
2.    Виконавчому комітету до 15.07.2011:
2.1.Звернутися до Кабінету Міністрів України з пропозицією щодо внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 10.08.2006 № 955 « Про затвердження Порядку формування тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води» у частині, що стосується запровадження на загальнодержавному рівні єдиного сезонного тарифу на цей вид послуг.
2.2.Звернутися до Національної комісії регулювання електроенергетики України з пропозицією щодо зниження ціни на природній газ, що використовується для виробництва теплової енергії для населення.
3. Встановити, що ця ухвала вступає в дію після отримання від Національної комісії регулювання електроенергетики України відповідних рішень та затвердження відповідними державними органами тарифів за визначеною структурою для ліцензіатів, які здійснюють господарську діяльність з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії».
 
 
«Сума оплати за теплопостачання за одноставковим тарифом дорівнює сумі за двоставковим», - Наталія Павлюк
«Сума оплати за теплопостачання за одноставковим тарифом дорівнює сумі за двоставковим», - розповідає директор департаменту житлового господарства та інфраструктури Наталія Павлюк.
 
Для прикладу взято 3- кімнатну квартиру з площею 60 м² (вул. Роксалани, 65а). При одноставкому тарифі плата складає 2 394,60 грн, а при двоставковому – 2 392, 37 грн.«Відмінність в тому, що за одностовковим тарифом  цю суму сплачують за 6 місяців,  за двоставковим вона розбита на 12 місяців», - додає Наталія Павлюк.
Як інформують у департаменті, витрати підприємств на виробництво теплової енергії (за 2009-2011рр.) зросли внаслідок збільшення: вартості газу для населення на 50%;газу для бюджетних установ та інших споживачів на 31%; електроенергії на 33,5%;води на 9,5%;мінімальної зарплати на 51%.
Нагадаємо, у жовтні 2006 року Кабінет міністрів України зобов'язав усі теплопостачальні підприємства застосовувати у роботі двоставкові тарифи.
Кабінет міністрів 26 квітня 2007 року своїм розпорядженням № 229 зобов’язав Міністерство з питань ЖКГ разом з місцевими органами виконавчої влади вжити заходів з впровадження двоставкових тарифів.
Відповідне рішення виконкому Львівської міської ради у Львові діє від 25 листопада 2006 року.
Двоставкові тарифи широко застосовуються в Європейських країнах, в Україні його впровадили 16 обласних центрів.
Двоставковий тариф діє у близько 70% міст України. Так, по двоставковому тарифу розраховуються за теплопостачання у містах Тернопіль, Івано-Франківськ, Луцьк, Харків, Чернівці, Вінниця, Житомир, Запоріжжя, Севастополь, Хмельницький, Черкаси, Суми, Луганськ, Миколаїв, Одеса.
У Данії такий тариф діє з 1980 року.
«Двоставковий тариф дозволяє зменшити фінансове навантаження на споживачів в опалювальний період та забезпечити зменшення збитків підприємства, створити засади для підвищення якості безперебійного теплопостачання споживачів. Впровадження двоставкового тарифу дозволяє забезпечити фінансову стабільність теплопостачальних підприємств теплових мереж, підготувати теплове господарство до роботи в зимовий період», - вважає Степан Пакіж, директор ЛМКП «Львівтеплоенерго».
 
Довідка
Принцип двоставкового тарифу простий: сума, яку мешканці мали б сплатити в опалювальний сезон за тепло, розбиваться на увесь рік, аби полегшити навантаження на сімейні бюджети. Двоставковий тариф на тепло складається з двох частин: «умовно-постійні» (абонентська плата) та «умовно-змінні витрати» (плата за фактично спожиту теплову енергію).
Абонплату, «умовно-постійні витрати» мешканці сплачують впродовж року.
Зараз вона складає 1,301 грн/м2 загальної опалювальної площі квартири. Абонплата не є платою наперед. Це не авансовий платіж, а витрати підприємства. Тому і сплачувати їх потрібно протягом 12 місяців.
Кошти, отримані у вигляді абонентської плати від населення, спрямовуються на потреби підприємства. Зокрема, на придбання матеріалів (труб, засувок, компенсаторів), сплату різноманітних податків і зборів, виплату заробітної плати і відрахувань по заробітній платі.
Абонплата є не додатковою платою. Це - просто розщеплення тарифу на 12 місяців. У підсумку, загальна сума, яку витрачає мешканець на послуги з теплопостачання за рік, є такою ж , як і при одноставковому тарифі за 6 місяців.
 
Складові двоставкового тарифу на опалення:
Теплова енергія для опалення - 405,2 млн грн у рік (100%)
І. 67% - оплачується під час опалювального сезону (змінні видатки) - 272,6 млн грн
ІІ. 33% - оплачується рівними сумами впродовж року (постійні видатки) - 132,6 млн грн (33%)
 
Змінні видатки (оплачуються протягом опалювального сезону) не за виробництво теплової енергії, а за спожиті енергоресурси - 272,6 млн грн
Складові:
- 90% - газ (котельні+ТЕЦ)
- 6% - електроенергія
- 4% -  теплова енергія ТЕЦ-1 (без газу)
45,4 млн грн щомісячно впродовж 6 місяців
 
Постійні видатки (сплачується протягом року – аналог абонементній платі за користування телефоном) - 192,6 млн грн
Складові:
- 40% - зарплата працівників
- 35% - матеріали, ремонтні роботи, інше
- 17% - податки
- 8% - вода
11,5 млн грн щомісячно впродовж 12 місяців
 
Переваги двоставкового тарифу:
• Малозабезпечені верстви населення у відповідності до чинного законодавства здійснюють оплату за житлово-комунальні послуги у межах 15% - 20% від доходу члена сім’ї завдяки оформленню субсидій.
• Перехід на одноставковий тариф загрожує банкрутством теплопостачальних підприємств.
• Не залежно від виду тарифу оплата за послуги теплопостачання не змінюється.
• З 2004 року на 86% зменшились пориви трубопроводів теплових мереж та гарячого водопостачання.
• Проведено у 10 разів більше ремонтів на об’єктах ЛКП «Залізничнетеплоенерго».
• На ремонт об’єктів ЛМКП «Львівтеплоенерго» використано у 3 рази більше коштів (4 тис у 2005 році та 12 тис у 2011 році).
• Для мешканців сума оплати при двох видах тарифу – ОДНАКОВА за рік.
• Спостерігається зменшення грошового навантаження для споживачів  в опалювальний період.
• Двоставковий тариф дає можливість забезпечити безперебійне та якісне надання послуг, круглорічне гаряче водопостачання.
• Незахищені версти населення отримують субсидії протягом цілого року.
• Дає можливість проводити ремонти в міжопалювальний період.
• Гарантує своєчасний початок опалювального сезону.
 
 
 
 
«Двоставковий тариф є законним», - Г. Пайонкевич
 
Двоставковий тариф, який діє у 16 великих обласних центрах України, у тому числі, і у Львові, є законним. Про це інформують в юридичному управління Львівської міської ради. Нагадаємо, тариф є обов’язковим відповідно по постанови Кабінету міністрів.
«Рішення щодо двоставкового тарифу є законним. Цей тариф є економічно обгрунтованим. Якщо скасувати двоставковий тариф, то різниця між економічно обгрунтованим тарифом і економічно необгрунтованим тарифом має бути відшкодована. Міський бюджет має відшкодувати теплопостачальному підрпиємству кошти, відповідно до чинного законодавства. Якщо говорити про термін до кінця року, то ця сума складає 230 млн грн», - розповіла керівник юридичного управління Гелена Пайонкевич.
Двоставковий тариф діє у близько 70% міст України. Так, по двоставковому тарифу розраховуються за теплопостачання у містах Тернопіль, Івано-Франківськ, Луцьк, Харків, Чернівці, Вінниця, Житомир, Запоріжжя, Севастополь, Хмельницький, Черкаси, Суми, Луганськ, Миколаїв, Одеса.
 
Інформаційна довідка
 
Які наслідки матиме скасування двоставкового тарифу у Львові?
 
1.            Паралізація фінансової системи міста. За умови скасування рішення Виконавчого комітету Львівської міської ради №1189 від 2006 року про запровадження двоставкого тарифу, «Львівтеплоенерго» та «Залізничнетеплоенерго» не матимуть змоги виставляти рахунки за тепло і гарячу воду. Відтак, з бюджету розвитку для компенсації оплати за енергоносії необхідно 230 млн грн. Зважаючи, що таких коштів у бюджеті не передбачено, це призведе до паралізації міста. Доведеться повністю відмовитись від видатків на ЖКГ.
2.            Юридична відповідальність Львівської міської ради. Згідно з Постановою КМУ №955 від 2007 року, двоставковий тариф на опалення є обов’язковим. Скасування тарифу спричинить санкції до Львівської міської ради як органу, що не виконує вимог нормативно-правових актів.
3.            Малозабезпечені отримуватимуть субсидії лише в зимовий період. Якщо скасувати двоставковий тариф, з 1700 осіб, які отримують субсидію влітку зараз, лише 1300 отримуватимуть. Малозабезпечені, які не отримують субсидію зараз (через різні причини) будуть неплатоспроможними, оскільки збільшиться нарахування плати за теплопостачання, що буде значним навантаженням на бюджет сім’ї. Це призведе до нарощення боргів, бо мешканцям нараховуватимуть великі суми. Проте, із заміною двоставкового тарифу, наприклад, на одноставковий, субсидії матимуть змогу отримувати сім’ї з високими доходами (від 5000 грн. і вище).
Мешканці, які отримують субсидії, незалежно від тарифу, отримують їх у літній і у зимовий період.
Зараз субсидії отримують 8561 сім’я.
 
 
 
«При скасуванні двоставкового тарифу найбільше постраждають малозабезпечені», - Н. Кузяк
 
Про це сьогодні під час прес-конференції зауважила Наталія Кузяк, заступник начальника управління соціального захисту ЛМР. Адже як повідомило юридичне управління, малозабезпечені отримуватимуть субсидії лише в зимовий період. Якщо скасувати двоставковий тариф, з 1700 осіб, які отримують субсидію влітку зараз, лише 1300 отримуватимуть.
«Малозабезпечені, які не отримують субсидію зараз (через різні причини) будуть неплатоспроможними, оскільки збільшиться нарахування плати за теплопостачання, що буде значним навантаженням на бюджет сім’ї. Також при скасуванні двоставкового тарифу, найбільше навантаження на споживчий кошик буде для малозабезпечених», - додала Наталія Кузяк.
Це призведе до нарощення боргів, бо мешканцям нараховуватимуть великі суми. Проте, із заміною двоставкового тарифу, наприклад, на одноставковий, субсидії матимуть змогу отримувати сім’ї з високими доходами (від 5000 грн. і вище).
 
Довідка
Кількість сімей, які упродовж опалювального періоду 2010-2011 року звернулися за призначенням житлової субсидії, становить 112449, тобто 45 відсотків від кількості сімей Львова.
Найбільша кількість звернень припала на грудень 2010 року – 31971 сімей (13 відсотків від загальної кількості сімей Львова).
Середньомісячна кількість одержувачів житлових субсидій за зазначений період – 14844 (6 відсотків від загальної кількості сімей Львова).
Кількість сімей, які отримують субсидію у травні 2011 року – 8561 (3,4 відсотка від загальної кількості сімей Львова).
Кількість сімей у Львові відповідно до статистичних даних – 248,5 тис.
 
 
 
Михайло Хміль, голова депутатської фракції партії «Фронт змін», про можливість зриву опалювального сезону за умови прийняття одноставкового тарифу
– Проголосовано за ухвалу «Про встановлення сезонного (одноставкового) тарифу», іншими словами – проголосовано нізащо. Рішення немає. Ця ухвала абсолютно ні до чого не зобов’язує ні міського голову, ані партію «Свобода». Але я можу зрозуміти колег зі «Свободи», які давали обіцянку у своїй передвиборчій програмі – скасувати двоставковий тариф. Сьогоднішньою ухвалою фактично перекладено відповідальність на НКРЕ – тобто, звернутися, отримати і так далі. Рішень не прийнято.
Прикро визнавати, що можливо в програмі була записана норма, яку зараз не зовсім хочеться виконувати і треба її обійти гарно. Це виключно популістське рішення. Депутати нашої фракції виступають за збереження двоставкового тарифу.
Змоделюємо такий ряд: через місяць НКРЕ дає позитивне рішення про те, що можна використовувати одноставковий тариф. Ще за місяць вносять зміни через виконком і восени вступає одноставковий тариф. Я б хотів тоді побачити реакцію ініціаторів, які сьогодні так яро виступали.
Вважаю, що це просто невдала назва «двоставковий тариф». До прикладу, усі звикли платити за послуги, які надає «Укртелеком» – є визначена стабільна абонентська плата, яку користувач зв’язку сплачує щомісяця за користування телефоном, а ту суму, що наговорює платить додатково. Із теплопостачанням також така сама ситуація – це логічно, що є постійна складова, яка сплачується як абонплата. І з цих грошей певні суми йдуть на зарплату працівникам теплоенерго, а це близько 4 тисяч людей, з цих грошей здійснюються поточні ремонти тепломереж, а взимку додається ще певна сума грошей за газ. А якщо всю суму проплат кинути на зиму, то подумайте, чи можна робити взимку ремонти і уявіть, яка якість цих робіт буде.
Переконаний, що з такими підходами і рішеннями можна призвести до зриву опалювального сезону. Однозначно.
 
Руслан Кошулинський, голова фракції ВО «Свобода» у ЛМР, про прийняття ухвали щодо сезонного (одноставкового) тарифу
«Ми ухвалили те, що декларувала «Свобода» – рішення про скасування двоставкового тарифу і впровадження сезонного тарифу на оплату за теплопостачання.
Але не може бути порожнечі, відміняючи двоставковий тариф, ми маємо запропонувати щось інше. Та встановлення нового тарифу залежить від НКРЕ, єдиної організації, яка регулює ці питання. Ми сьогодні звертаємося з пропозицією – терміново змінити формулу нарахування за теплопостачання, відійти від двоставкового і надати розрахунки нові для одноставкового тарифу. А в цей перехідний період буде ще продовжуватися дія двоставкового.
Ми перші звертаємося до Кабміну, щоб запропонувати одноставковий тариф, який у майбутньому буде єдиний для всієї України.
Це рішення щодо захисту львів’ян. Львів’яни не хочуть двоставкового тарифу, а хочуть одноставковий. І це наше рішення деклароване і ухвалене, і звертаємося до єдиного органу, який це регулює.
– За цією ж ухвалою пропонується звернутися до НКРЕ з пропозицією щодо зниження ціни на газ, який використовується для виробництва тепло енергії для населення
– Це запропонував міський голова. Щодо єдиної ціни на газ – це проект Кабміну. Буде він чи не буде, це найменше нас має хвилювати. Ми маємо захистити наших городян і відновити їхнє право на отримання якісних послуг, зокрема львів’яни хочуть отримувати ті послуги, за які хочуть заплати, а не розбиті послуги на 12 місяців, які ще не отримали і невідомо чи отримають.
– На прес-конференції «свободівці» декларували, що зі скасуванням двоставкового тарифу Львів повернеться до тарифів 2005 року – 99 коп/ГКал. І цей тариф існуватиме допоки НКРЕ не встановить новий.
– Ми сьогодні сідали з юристами, обговорювали, що це може бути не введено і може бути нульовий варіант, бо 99 копійок, на думку юриста виконавчої гілки влади, є необґрунтований. Ціна на газ 2005 року і ціна на 2011 року різниться. Враховуючи ці нюанси, ми вирішили звернутися в НКРЕ, щоб вони відповідно до законодавства, встановили тариф, який може бути найбільш сприйнятливий і комфортний для львів’ян.
– Тобто, сьогоднішнє рішення нічого кардинально не змінює, це просто політичний популізм?
– Без цього рішення не може бути наступного кроку. Ми цим рішенням задекларували волю львів’ян, але для того, щоб менше платили потрібно розрахувати новий тариф. Ми не маємо права згідно закону. А без нашого рішення він не буде змінений. Воля громади – зміна тарифу.
Позиція «Свободи» незмінна. Ми відмінимо тариф, а для цього потрібен інструмент, такий як рішення НКРЕ, щоб ввести нові потрібні розрахунки.
– Мер Тернополя, також «свободівець», заявив, що скасування двоставкового тарифу є неприпустимим, чому ж у Львові «Свобода» за це виступає?
– Дві великі різниці двоставкові тарифи у Львові і в Тернополі, це як щі і борщ.
У Тернополі близько 35% населення мають індивідуальне опалення. Проплата розділена на категорії, що не зроблено у Львові. У постанові Кабміну №955 від 2006 року передбачено, що має бути розподіл категорій мешканців на бюджетні організації, промисловість та інші споживачі і платять вони по різному. Крім того, в Тернополі не йде проплата через ЖЕК. Ми змінюємо це і зобов’язали виконком звернутися в НКРЕ щодо зміни своїх рішень.
– Чому ж  не зробити так, як у Тернополі, а скасовувати двоставковий тариф?
– Бо є запит мешканців Львова на відміну від двоставкового тарифу. Ми провели своє обговорення, зустрічі майже у всіх районах міста і почули думку городян, які не хочуть двоставкового тарифу.
–Чи були проведені соціологічні опитування?
– Ні, опитувань не було. Але більшість, що приходили на наші зустрічі за це виступають.
Скільки городян виступають власне за відміну тарифу?
– Були проведені зустрічі з мешканцями, але не рахував по головах. Не можу сказати скільки, велика кількість.
 


  Повернутись